Πως να επιβιώσετε και να αναπτυχθείτε στο χώρο της εστίασης

Πως με απλές κινήσεις μπορείτε να εκτοξεύσετε τα κέρδη του καταστήματός σας και να αυξήσετε τη πελατεία σας.

Ένα κατάστημα εστίασης πρέπει συνέχεια να εξελίσσεται και να αναβαθμίζεται. Ειδικά τον καιρό της κρίσης, αυτό είναι ένα από τα προαπαιτούμενα ώστε ο επιχειρηματίας να μην πληγεί από την διαρκή μείωση της κατανάλωσης καθώς και της οικονομικής δυνατότητας των πελατών. Γιατί τα τελευταία χρόνια και οι καταναλώσεις έχουν πέσει αλλά και η μέση απόδειξη στα καταστήματα εστίασης έχει μειωθεί λόγω της περικοπής εξόδων των πολιτών.

Πως όμως μερικές απλές και έξυπνες κινήσεις μπορούν να εκτοξεύσουν τα κέρδη σας ξανά και να σας αποφέρουν ένα καλό εισόδημα;

Μικρές καινοτόμες επενδύσεις, με άμεσα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, καθώς και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πελάτες είναι η απάντηση!

 

Επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα

Μια καφετέρια ή γενικά ένα κατάστημα εστίασης που έχει να κάνει με προϊόντα φαγητού πρέπει συνέχεια να καινοτομεί και να προσφέρει στους πελάτες του καινούργια προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο κρατάει το ενδιαφέρον του κόσμου ψηλά, τις πωλήσεις σε υψηλό επίπεδο και αποφεύγει τον κορεσμό στα προϊόντα του.

Καινοτόμο προϊόν δεν είναι απαραίτητα κάτι καινούργιο ή κάτι που δεν έχει υπάρξει πριν. Καινοτομία για μια περιοχή μπορεί να είναι ακόμα και μια μηχανή παγωτού για παγωτό χωνάκι η οποία δεν υπάρχει εδώ και χρόνια σ’αυτή τη συγκεκριμένη περιοχή, άσχετα που οι παγωτομηχανές υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στην αγορά!

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες ενός επαναλαμβανόμενου σκηνικού: Νέες καφετέριες καθώς και γενικότερα καταστήματα εστίασης τα οποία προσφέρουν ότι και το διπλανό κατάστημα και το παραδιπλανό και πάει λέγοντας. Αποτέλεσμα; Αυτά τα καταστήματα σε λίγο χρόνο να έχουν κλείσει, στη θέση τους να ανοίξει κάποιο άλλο παρεμφερές και να γίνει πάλι ο ίδιος κύκλος..

Αυτό αποφεύγεται με την διαρκή καινοτομία, το υψηλό service και τον σεβασμό απέναντι στον πελάτη καθώς και τις τίμιες υπηρεσίες που συνδυάζονται από τις αντίστοιχες, τίμιες, τιμές.

Οι τιμές στα καταστήματα εστίασης δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ χαμηλές (έχουμε δει παραδείγματα που προσφέρουν καφέ στο χέρι με 0.60€ ή παγωτό χωνάκι soft ice με τιμή πώλησης ακόμα και 0.50€) αλλά ούτε και πολύ υψηλές όπως σε κάποια τουριστικά σημεία τα οποία κυριολεκτικά γδέρνουν τον υποψήφιο πελάτη και περνάνε πολύ άσχημα μηνύματα για τον Ελληνικό τουρισμό.

Οι τιμές θα πρέπει να είναι σ’αυτό το γραμμικό επίπεδο που εξασφαλίζουν τόσο την βιωσιμότητα του καταστήματος σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα σε α’ ύλες και υπηρεσίες όσο φυσικά και το κέρδος του επιχειρηματία. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχει μια ΠΟΛΥ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο κέρδος και στην αισχροκέρδεια. Το ένα μπορεί να κρατήσει για πάντα με σωστές κινήσεις – το άλλο λίγα χρόνια.

 

Απλές κινήσεις για αύξηση κέρδους στα καταστήματα εστίασης

Όπως έχουμε δώσει το στίγμα μέχρι τώρα στο άρθρο, θα καταλάβατε σε τι άξονες πρέπει να κινηθείτε έτσι ώστε να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη του καταστήματός σας.

  • Ποιοτικές α’ ύλες
  • Υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον πελάτη
  • Τίμιες τιμές (ούτε χαμηλές ούτε πολύ υψηλές)
  • Καινοτομία και συνεχή αναβάθμιση των προϊόντων

Ποιοτικές α΄ύλες

Στο κομμάτι που αφορά τις α’ ύλες του καταστήματός σας, μεγάλο ρόλο παίζουν οι συνεργασίες που θα συνάψετε με προμηθευτές. Οι σταθερές και μακροχρόνιες συνεργασίες είναι αυτές που φέρνουν το καλύτερο αποτέλεσμα σε όλες τις πλευρές. Η συνεχής αλλαγή προμηθευτών από την άλλη, φέρνει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, σχεδόν το 93% των καταναλωτών μπορεί να καταλάβει την διαφορά στην ποιότητα μεταξύ δυο προϊόντων – π.χ. μεταξύ δυο παγωτών μηχανής soft ice. Οπότε το κομμάτι της ποιότητας των α΄υλών καθώς και η συνεργασία με τον εκάστοτε προμηθευτή, θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην μετέπειτα πορεία του καταστήματός σας.

Ο όμιλος εταιρειών FrozenBAR – EASYHORECA προσφέρει μόνο ποιοτικές α’ ύλες, σε τιμές ασυναγώνιστες για όλους τους συνεργάτες μας. Προσδοκούμε μόνο σε μακροχρόνιες σταθερές συνεργασίες και αποφεύγουμε πελάτες «της αρπαχτής».

Η εμπειρία μας, μας έχει δείξει πως οι συνεργασίες με καταστήματα πρόχειρα ή της μιας ημέρας, βλάπτει τόσο την εταιρεία μας όσο και το δυνατό brand μας.

 

Υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον πελάτη

Ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται βασιλιάς στο κατάστημά σας. Είτε αγοράζει ένα παγωτό του 1,50€ είτε είναι μια τετραμελή παρέα και σας αφήνουν 40€, το service προς αυτόν θα πρέπει να βρίσκεται στο ύψιστο σημείο. Σκεφτείτε ότι σήμερα σας έδωσε 1,50€, αύριο εάν μείνει ικανοποιημένος από τα προϊόντα και την εξυπηρέτηση μπορεί να φέρει άλλους 2-3 φίλους ή την οικογένειά του και να σας αφήσουν πολύ περισσότερα χρήματα. Μετέπειτα όλοι αυτοί θα φέρουν δικούς τους γνωστούς και πάει λέγοντας. Άρα από έναν πελάτη του 1,50€, εσείς έχετε δημιουργήσει μια τεράστια πελατεία.

FrozenBAR Tip : Οι πιο πιστοί πελάτες σε μια εταιρεία ή ένα κατάστημα, είναι αυτοί που έρχονται από «στόμα σε στόμα» καθώς εμπιστεύονται έναν γνωστό τους για την θετική γνώμη που έχουν σχηματίσει για εσάς και το κατάστημά σας. Και δεν υπάρχουν καλύτεροι πελάτες για μια εταιρεία, από τους πιστούς loyalty πελάτες!

Τίμιες τιμές

Δυστυχώς οι τιμές στα καταστήματα εστίασης τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει μεγάλα θέματα στην αγορά. Δημιουργήθηκαν καταστήματα και αλυσίδες που χαμήλωναν εντελώς τις τιμές για ένα διάστημα (καφέδες με 0.60€, παγωτό μπάλα με 0,50€, hot dog με 0,60€, κ.α.)

Αυτό έφερε ένα ντόμινο ανατιμήσεων από άλλα καταστήματα που πίστευαν ότι μειώνοντας τις τιμές, θα κρατούσαν τους πελάτες τους και δε θα είχαν απώλειες. Μετά από χρόνια διαπιστώνουμε τις «παρανέργειες» αυτού του εγχειρήματος:

Οι αλύσιδες και τα καταστήματα που έριξαν τις τιμές τις έχουν ανεβάσει κατακόρυφα καθώς διαπίστωσαν ότι «δεν βγαίνουν» όμως η ζημιά είχε ήδη γίνει: Χιλιάδες άλλα καταστήματα έκλεισαν καθώς δεν μπόρεσαν να επιβιώσουν στον πόλεμο τιμών.

Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως οι τιμές στα προϊόντα των καταστημάτων εστίασης θα πρέπει να είναι τίμιες. Τίμιες προς τον πελάτη σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα που λαμβάνει αλλά και τίμιες προς τον επιχειρηματία ώστε να τον αφήνει κέρδος και να συνεχίζει να προσφέρει το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών.

 

Καινοτομία και συνεχή αναβάθμιση των προϊόντων

Σχεδόν τα περισσότερα καταστήματα εστίασης που κλείνουν , έχουν αυτήν την πορεία:

  • Άνοιγμα καταστήματος
  • Εκτόξευση πωλήσεων
  • Ενθουσιασμός από τον επιχειρηματία
  • Σταθερότητα στα προϊόντα – καμία αναβάθμιση
  • Μείωση του κύκλου εργασιών
  • Ο επιχειρηματίας αναζητάει νέους προμηθευτές με χαμηλότερη τιμή (και χαμηλότερη ποιότητα) γιατί έχει πέσει ο τζίρος του
  • Η ποιότητα των προϊόντων πέφτει κατακόρυφα
  • Οι καταναλωτές το καταλαβαίνουν και οι τελευταίοι πιστοί πελάτες αποχωρούν από το κατάστημα
  • Κλείσιμο καταστήματος – ο επιχειρηματίας ρίχνει τις ευθύνες στην κρίση που διανύουμε, στις δύσκολες εποχές,κ.ο.κ.

παγωτομηχανή retroΠόσες φορές έχετε ακούσει όλα τα παραπάνω; Εμείς δεκάδες φορές έχουμε γίνει μάρτυρες τέτοιων γεγονότων! Πελάτες που απομακρύνθηκαν από την εταιρεία μας καθώς βρήκανε φθηνότερο προμηθευτή κατά 0.10€/kg στο μείγμα βάφλας (δηλαδή λιγότερο από.. 0.01€ / βάφλα) είτε ακόμα και στο εξαιρετικό, δικής μας παραγωγής, μείγμα για soft ice (με τιμή πώλησης μόλις 4.50€ / κg..)

Η λύση να ρίχνει το κατάστημα την ευθύνη στην κρίση και την δύσκολη περίοδο δεν είναι αποτελεσματική. Το μοιραίο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εαν ο επιχειρηματίας εξελίσσοταν, αναβάθμιζε τα προϊόντα του και ξανά επένδυε μέρος των κερδών του πρώτου διαστήματος.

Επίσης, ένα σημαντικό μοιραίο λάθος είναι και η αλλαγή προμηθευτή λόγω τιμών. Εάν είστε ευχαριστημένοι από την ποιότητα και την συνεργασία που έχετε με τον εκάστοτε προμηθευτή, ΔΕΝ πρέπει να αλλάξετε επουδενί εταιρεία. Μπορεί οι τιμές στις συσκευασίες που αγοράζετε να έχουν κάποια διαφορά, όμως η τιμή στο τελικό προϊόν είναι σχεδόν αμελητέα.

Παράδειγμα: Η εταιρεία μας πουλάει έτοιμο μείγμα για βάφλα σε συσκευασία 10kg, στη τιμή των 5.90€ / kg – δηλαδή 59€ τα 10 κιλά (προ ΦΠΑ – στα 30kg υπάρχει έκπτωση 15%). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κόστος βάφλας να ανέρχεται στα 0.53€.

Έστω ότι βρίσκετε έναν προμηθευτή για μείγμα βάφλας(που είναι κι αυτό έτοιμο, μόνο με νερό όπως το μείγμα βάφλας FROZENBAR) με κόστος 5€ / kg. Δηλαδή 50€ τα 10kg. Το κόστος βάφλας εδώ είναι: 0.43€.

Αξίζει η αλλαγή της ποιότητας(γιατί θα υπάρχει σίγουρα διαφορά) για μόλις 0.10€ σε κάθε βάφλα;

Η λύση όπως σας γράψαμε αρκετές φορές πιο πάνω, βρίσκεται στην καινοτομία. Επενδύστε σε κάτι μοναδικό – σε κάτι που δεν υπάρχει στην περιοχή σας και σε κάτι που θα εκπλήξει τους πελάτες σας. Το καινοτόμο δεν σημαίνει ότι θα είναι και ακριβό. Μια μηχανή παγωτού που δεν υπάρχει στη περιοχή, η παροχή βάφλας με διαφορετικό τρόπο στο χέρι σε έναν πεζόδρομο που υπάρχει μεγάλη κίνηση κόσμου και κάνει βόλτα, ένα διαφορετικό κρύο ρόφημα με τρομερή μεγάλη απήχηση τους καλοκαιρινούς μήνες σε μικρούς και μεγάλους, είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα των καινοτόμων προϊόντων που μπορείτε να εντάξετε και να ξανά κερδίσετε πιστούς πελάτες.

Στον όμιλο εταιρειών FrozenBAR – EASYHORECA η καινοτομία καθώς και η ποιότητα τόσο των α’ υλών όσο και των μηχανημάτων μας, είναι κάτι που δεν το διαπραγματευόμαστε. Αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι οι τιμές μας είναι υψηλές. Τις συμβουλές που δίνουμε στους πελάτες-καταστήματά μας(τίμιες τιμές και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών) είναι κάτι που ακολουθούμε πρώτα εμείς.

Έτσι στον όμιλο FROZENBAR – EASYHORECA θα βρείτε πάνω απ’όλα υψηλή ποιότητα σε όλες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα καθώς και τίμιες τιμές που ανταποκρίνονται και με το παραπάνω σ’αυτά που λαμβάνετε.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας και γράψτε μας εδώ στο blog ό,τι απορίες έχετε σχετικά με το κατάστημά σας και θα σας βοηθήσουμε για το πως μπορείτε να το αναβαθμίσετε με μικρές έξυπνες κινήσεις και να αυξήσετε κατακόρυφα τις πωλήσεις σας!

Περιμένουμε τα σχόλιά σας!

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter

4 thoughts on “Πως να επιβιώσετε και να αναπτυχθείτε στο χώρο της εστίασης”

  1. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.

    Καλά αυτά που περιγράφετε, τι γίνεται όμως όταν το κατάστημα δεν κάνει καμία αλλαγή και ξαφνικά πέφτει η πελατεία λόγω νέου καταστήματος; Τι κινήσεις πρέπει να γίνουν;

    1. Καλησπέρα,

      Το πρόβλημα εδώ εντοπίζεται ότι δεν κάνατε κάποια κίνηση, πριν πέσει η κίνηση. Ο κόσμος κορέστηκε και “βαρέθηκε” τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρείχατε μέχρι τώρα. Πρέπει να αναβαθμιστείτε και να προσφέρετε νέα προϊόντα και λύσεις στους πελάτες σας!

    1. 3-5 ημέρες. Υπάρχουν διαθέσιμα μόνο 4-5 τεμάχια πλέον και μετά ξανά από τις 15/06 και έπειτα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *